Logo (kliknij na flagę, aby posłuchać hymnu danego państwa)

Lifelong Learning Programme

Program "Uczenie się przez całe życie"

Comenius

School project

Projekt szkolny

"Święta i tradycje w europejskich szkołach"
"Holidays and Traditions in European Schools"
2005-2008


Szkoły realizujące projekt:
Wizyty w ramach projektu:
Flaga Hiszpanii Istituto De Ensenanza Secundaria Miguel Romero Esteo
Malaga
Hiszpania

Herb Łodzi Polska:
Łódź

Flaga Rumunii Group Scolar Industrial Auto
Drobeta Turnu Severin
Rumunia

Herb Drobety Turnu-Severin Rumunia:
Drobeta Turnu-Severin

Flaga Polski Gimnazjum nr 15
Łódź
Polska

Herb Veliko Tarnovo Bułgaria:
Veliko Tarnovo

Flaga Sycylii Istituto Techico Commerciale Statale "Francesco Ferara"
Mazara del Varo
Sycylia
Włochy

Herb Malagi Hiszpania:
Malaga

Flaga Bułgarii Vacational School Of Fashion Design
Veliko Turnovo
Bułgaria

Herb Mazara del Vallo Sycylia:
Mazara del Vallo

Flaga Sardynii Istituto Proffesionalle Di Stato Per I Servizi Alberghieri E Della Ristorazione
Tortoli
Sardynia
Włochy

Herb Tortoli Włochy:
Tortoli

Herb Łodzi Polska:
Łódź




Skrócony opis projektu:
Projekt „Święta i tradycje w europejskich szkołach” zapoznaje uczniów oraz nauczycieli biorących w nim udział z ideą dziedzictwa kulturowego zjednoczonej Europy, widzianego z perspektywy ich własnych szkół. Językiem roboczym projektu jest język angielski, ale jednocześnie jest tworzony przez uczestników projektu słownik podstawowych zwrotów i wyrażeń w ich językach ojczystych. Podczas pierwszego roku projektu uczniowie opisali w języku angielskim oraz udokumentowali fotograficznie wszystkie najważniejsze święta narodowe oraz szkolne, tak jak są one obchodzone w ich szkołach. Podczas drugiego roku projektu dwa święta: Wielkanoc i Boże Narodzenie oraz sposób ich obchodzenia w Polsce, Bułgarii, Rumunii, Hiszpanii i we Włoszech zostaną zaprezentowane, uwzględniając ich historię, różnorodne tradycje narodowe, zwyczaje oraz folklor. Podczas trzeciego roku projektu zostanie wydany przewodnik zawierający opis miejsc ważnych pod względem tradycji, historii i kultury danych regionów. Przewodnik ten powstanie w językach ojczystych wszystkich partnerów projektu oraz w języku angielskim. W czasie realizacji projektu wszystkie powstałe materiały i produkty są regularnie wymieniane między szkołami oraz mają miejsce wizyty robocze w krajach partnerskich.